שילוב טיפולי פוריות ברפואה הסינית

“יד ביד כל הדרך אל הילד”

לאחרונה פונות יותר ויותר נשים לרפואה הסינית לטיפול באי פריון.
 

מחקרים חדשים מעידים ששילוב בין טיפול הורמונלי קונבנציונלי לבין טיפול ברפואה הסינית, מכפיל את הסיכוי להריון. טובים השניים מן האחד.


מחקר שנערך כבר ב 2002 באוניברסיטת “הולם”  שבגרמניה ההראה תוצאות כאלו, וכן מחקר שנערך באוניברסיטת קורנל הראה תוצאות דומות. המחקרים הללו ואחרים בנושא, 7 מחקרים שכללו 1366 נשים נבדקו בסקירה ומחקר על, שתוצאותיה התפרסמו ב 2-2008 באחד מכתבי העת  המובילים והמוערכים ברפואה .

תוצאות מחקר העל היו מאוד מעודדות והראו ששילוב דיקור סיני מעלה את שיעור ההריונות בהפרייה חוץ גופית  ב 65% .


בשנים האחרונות ניכרת עליה בבעיות פריון המסווגות על פי הרפואה המערבית כ- ב.מ.פ (בלי ממצא פתולוגי) ז”א שלא ניתן לזהות את הסיבות לחוסר פוריות אך עדיין האישה לא מצליחה להרות, או שמתרחשות הפלות חוזרות, במיוחד בשליש הראשון להריון.

הסיבות לכך רבות וקשורות לאורח החיים המתוח והתובעני ולתזונה בחברה המערבית, וכן לשימוש לאורך זמן בגלולות למניעת הריון הגורמות לחסר דם.  בנוסף, בתקופתנו נשים במערב מנסות להרות בגיל מבוגר יותר, גיל בו רמת הפוריות יורדת, וכשההריון לא מתרחש מיידית, מתחיל מחול שדים (לחץ עצמי וסביבתי) הפוגע ביכולת הקליטה ברחם ומכאן קצרה הדרך לקבלת טיפול הורמונלי..

הרפואה המערבית מתבססת על מדידה כמותית של חומרים ואילו הרפואה הסינית  מודדת גם תהליכים של השתנות אנרגטית. דבר זה מאפשר למטפל לראות את האדם כמכלול של גוף ונפש יחד ולתת את הדעת בטיפול לשניהם גם יחד..

למרות הבדלי הגישות, המטפל ברפואה הסינית לוקח בחשבון את האנרגטיקה  של ההורמונים הניתנים בטיפולי פריון ותגובת הגוף אליהן. כך, המטפל מכוון את הטיפול שהשפעת ההורמונים נילקחת בחשבון ומנוצלת בצורה טובה יותר כך שהיא משפרת את סיכויי הקליטה וההשתרשות של העובר..
האישה ברפואה הסינית נתפסת כמערכת ייחודית, כך ששתי נשים המגיעות עם אותה אבחנה מערבית עשויות לקבל אבחנות סיניות שונות.

האבחון נעשה ע”י בדיקת דופק, לשון, בטן, מעקב חום, הווסת, אופי המחזור החודשי וצורת התנהלותו. 


הווסת מכונה בסינית “טל השמיים” ונחשבת לתקופה של היטהרות. הרחם מכונה “ארמון הילד” וקשורה באופן ישיר לצ’י–אנרגיה ודם.
המחזור החודשי מחולק ליין ויאנג. 14 הימים הראשונים של המחזור, מתחילת הווסת ועד לביוץ, שייכים ליין ( הנתפס ברפואה הסינית כחומר). 14 הימים מהביוץ ועד לווסת הבאה שייכים ליאנג ( הנתפס ברפואה הסינית כאנרגיה).

אופן הטיפול בדיקור סיני ומטרתו

רצוי כמובן להתחיל את הטיפול בדיקור סיני עוד במחזור הקודם למחזור בו תתבצע ההפרייה. הטיפול הראשון במחזור, בו מתוכננת ההפרייה, לרוב נעשה ביום השני של הווסת ממש לפני תחילת לקיחת ההורמונים ומטרתו לפתוח את ערוצי ההזנה – דם ואנרגיה – אל המערכת הגניטלית שכוללת רחם, שחלות וחצוצרות וכן לגרות את השחלות לתגובה טובה יותר להורמונים ובכך להתפתחות תקינה ושווה של הזקיקים.

כמו כן לעודד התפתחות רירית רחם טובה – סדירה, תלת שכבתית ובעובי מספיק – לקליטה והשתרשות של העוברים המוחזרים, טריים או מוקפאים.


בד”כ אין צורך להתערב בשלב לקיחת ההורמונים ועד לשאיבה למעט מקרים בהם הרירית לא גדלה מספיק או שהזקיקים לא מתפתחים באופן שווה.
הטיפול הבסיסי השני נעשה בין שאיבת הביציות להחזרת העוברים לרחם, כאשר רצוי שיתבצע קרוב יותר לזמן החזרה.

מטרת טיפול זה היא להמשיך לשמור פתוחים את ערוצי ההזנה לרחם, לנקז נוזלים שהצטברו, כתגובה להורמונים, הגורמים לנפיחות בבטן וקור ברחם, ומפריעים לקליטת העובר. המטרה להכין את רירית הרחם, לאחר טראומת השאיבה, לקליטת העוברים המוחזרים.


הטיפול הבסיסי השלישי הוא בסמוך להחזרת העוברים ומטרתו לעודד את השתרשות העוברים והרגעת האישה הנמצאת במצב רגשי לא קל בגלל כל התהליך שעברה וכמות ההורמונים שלקחה. מצבה הרגשי של האישה משמעותי ביותר להצלחת הקליטה וההשתרשות של העובר ברחם.

Dipl. Ac נכתב ע”י יוסי פתאל

מומחה לפוריות ברפואה הסינית , מרצה וחוקר בתחום ואחראי התחום במרפאת עלמא.

אולי פספסת משהו:
שתפו אותנו ברשתות -

נשמח לחזור אליכן בהקדם האפשרי

הזינו פרטים מלאים

ממש עלו לאחרונה...

Baby4u

מאמרים באותו נושא -

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לחזור אליכן בהקדם האפשרי

פצח צ'אט
1
צריך עזרה?💬
היי 👋
איך אפשר לעזור?