חיסון לקורונה לנשים בטיפולי פריון

בימים אלו התבשרנו על התחלת מתן חיסונים כנגד נגיף הקורונה (COVID 19) בישראל. מדובר בחיסונים בטוחים ובעלי יעילות גבוהה מאד (95%). לצערנו התפרסם המון “FAKE NEWS” בנושא, ונראה שרבים מתקשים להבדיל בין פרסומים אחראיים של גורמים מקצועיים, לבין פרסומים מפוקפקים, שמבוססים על הגיגי ליבם של מומחים מטעם עצמם.

האם המהירות בה פותח החיסון לא מעוררת דאגה ביחס לבטיחות החיסון?

שילוב של מספר גורמים הוביל לקיצור משמעותי של תהליך פיתוח החיסון:

• שיתוף ידע בין מספר חברות, דבר שלרוב לא קורהבשגרה.

• הושג מימון אדיר של משקיעים ומדינות, שייתר אתשלב גיוס הכספים, האורך בדרך כלל שנים.

• אושר לחברות לאחד את השלב הראשון והשני שלהמחקר.• הייתה היענות אדירה של עשרות אלפי נסייניםמתנדבים.

• ההיארעות הגבוהה של המחלה באוכלוסייה אפשרהלהגיע לסיום המחקר בזמן קצר.

• המחקר קודם לראש התור בסדר העדיפות של אישור מחקרים וטכנולוגיות חדשות ברשויות המפקחות, כמוה- .FDA

מי אחראי על ההמלצות למתן חיסון לנשים הרות?

האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה פרסם ב- 20 בדצמבר 2020 “קוים מנחים,” שאומצו על ידי משרד הבריאות, ביחס למתן חיסון mRNA של חברת פייזר לקורונה עבור נשים המתכננות הריון, הרות או מניקות.

האם החיסון פוגע בפריון?

אין כיום כל עדות לפגיעה אפשרית בפריון בעקבות קבלת החיסון. אין כל היגיון ביולוגי לחשש שהחיסון פוגע בזרע או בביצית, או שיש לו השפעה על ה- DNA של המתחסן, כיוון ש-mRNA , ממנו מורכב החיסון, נשאר בציטופלסמה ולא בגרעין התא. כעבור עד 24 שעות אין לו כל זכר בתא.

האם מותר לחסן נשים הרות ?

בניסויים הגדולים של חברת פייזר לא נכללו נשים הרות ומניקות ועל כן המידע על קבוצה זו מוגבל. אבל לאור מנגנון הפעולה של החיסון, נראה שאין מניעה מחיסון נשים המתכננות הריון, נשים הרות או מניקות. חשוב לדעת שהחיסון אינו מכיל נגיף מוחלש או חלבונים של הנגיף או חומרי שימור, ועל כן אינו גורם למחלה ואינו משנה את הקוד הגנטי של המאחסן.

יש לזכור שנשים בהיריון שחולות בקורונה נמצאות בסיכון מוגבר להתאשפז ביחידה לטיפול נמרץ ואף ללדת מוקדם מהמתוכנן. “במדינת ישראל, בשלב זה, ההמלצה הינה לאפשר לנשים הרות בסיכון גבוה להדבקה, דוגמת עובדות מערכת הרפואה ואחרות הנמצאות בסיכון גבוה למחלה קשה והחפצות בכך, כמו נשים סוכרתיות, להתחסן תוך הכרת המגבלות שפורטו לעיל ובראשן המגבלה שהחיסון טרם נוסה על נשים הרות“.

אם אפשר לחסן נשים מניקות?

הניסויים שנערכו על חיסון פייזר לא תוכננו לכלול נשים מניקות, ועל כן המידע על קבוצה זו אף הוא מוגבל. ההמלצה של האיגוד הישראלי למיילדות הינה כן לחסן נשים מניקות. יש לציין, כי בקרב נשים חולות ההמלצה היא להמשיך ולהניק.

האם נדרשת בדיקת הריון לפני חיסון?

לא נדרשת בדיקת הריון טרם החיסון.

האם ניתן לחסן נשים המתכננות הריון ?

“לאור רמת התחלואה והסיכון במחלת COVID 19 והעדר הוכחה לפגיעה, אין מניעה מחיסון נשים המתכננות הריון, כמו זוגות המיועדים לטיפולי הפריה חוץ גופית.”

מה עושים במידה ולאחר המנה הראשונה של החיסון התברר שהאישה בהריון?

יש להמשיך ולקבל את מנת החיסון השנייה, מאחר שאין סכנה להיריון מהחיסון.

האם החיסון יכול לגרום להפלות?

נטען שיש דמיון מולקולרי בין החלבון הנגיפי, שכנגדו מכוון החיסון, לבין חלבונים העושים קישור של השליה לקיר הרחם, ועל כן יש חשש לפגיעה בהתפתחות ותפקוד השיליה ואף להפלות. אבל המבנה של החלבונים הללו אינו דומה כלל. בנוסף, אלפי נשים הרות כבר חלו בקורונה ולא סבלו מהפלות.נכתב ע”י: פרופ’ דניאל זיידמן

אולי פספסת משהו:
שתפו אותנו ברשתות -

נשמח לחזור אליכן בהקדם האפשרי

הזינו פרטים מלאים

ממש עלו לאחרונה...

Baby4u

מאמרים באותו נושא -

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לחזור אליכן בהקדם האפשרי

פצח צ'אט
1
צריך עזרה?💬
היי 👋
איך אפשר לעזור?