אבחון אנדומטריוזיס

בחורה מקבלת טיפול מקצועי

אנדומטריוזיס היא מחלה גניקולוגית, הנגרמת כאשר תאי רירית הרחם (אנדומטריום) נודדים אל מחוץ לרחם, ומתמקמים באזורים שונים בגוף. סיבוך שכיח של אנדומטריוזיס הוא הצטלקות של אברי מערכת הרבייה שגורם לאי פריון.

במצב זה, חשוב להיוועץ ולטפל אצל מומחים לאבחון וטיפול. במרפאתנו המומחים לכך הם: פרופ' זיידמן, ד"ר ישראל הנדלר, ד"ר זיו צפריר וד"ר ליאורה אברמוב.

טלפון לפניה ולקביעת תור/ ייעוץ- 03-6093633

תסמיני המחלה הם כאבים רבים ומשתנים מאישה לאישה, כאשר השיא הוא בעיקר בזמן הווסת והביוץ, כאשר יש דימום משכבת האנדומטריום שברחם, ואז ייתכן גם דימום מרקמת האנדומטריום שמחוץ לרחם. לדם המופרש מהתאים שמחוץ לרחם אין דרך להיפלט מהגוף, והצטברותו גורמת בסופו של דבר להידבקויות בין הרקמה המדממת שאינה במקומה לבין אברים סמוכים. הדימום עלול לגרום גם לציסטות (חללים המלאים בנוזל) ולרקמת צלקת מסביב לרקמת האנדומטריום.
האזורים הנפוצים ביותר בהם ניתן למצוא את רירית הרחם הם איברי הרבייה והאגן.

התסמינים האופייניים לאנדומטריוזיס

התסמינים האופייניים הם כאבי גב קשים לפני הווסת ובעת הווסת, כאבים עזים באגן שמקרינים לרגליים ,כאבים עזים בבטן התחתונה, כאבי מפרקים, עוויתות קשות בבטן בזמן הווסת, בחילות והקאות, כאבים בזמן יחסי מין, אי פריון, כאבים והתכווצויות ביציאות, עצירות ושלשולים המופיעים לאורך כל החודש ובעיקר בזמן הווסת. בנוסף יתכנו גם עצבנות ועייפות. עם התקדמות המחלה ניתן לראות בהרבה מן המקרים גם בעיות פוריות.

גורמים ואבחון

מרבית הנשים הלוקות באנדומטריוזיס מאובחנות בגילאי 25 עד 40 שנים.

מתן אבחנה סופית של אנדומטריוזיס יכול להיעשות רק בניתוח הנקרא לפרוסקופיה בו ניתן לראות בבירור נגעים בחלל הבטן והידבקויות של איברים. כמו כן בניתוח זה ניתן לקבוע את מידת חומרתה של המחלה.

הטיפול באנדומטריוזיס משתנה עם השנים, אך כיום עדיין אין טיפול המרפא לחלוטין את ההמחלה.

לאבחון אנדומטריוזיס במרפאתינו תוכלי לפנות למומחים שלנו:

פרופ׳ זיידמן, ד״ר ישראל הנדלר, ד״ר זיו צפריר או לד״ר ליאורה אברמוב