מעקב הריון בסיכון גבוה

ד"ר ישראל הנדלר בודק מטופלת הריונית

ישנם הריונות שבשל גורמי סיכון מחייבים מעקב תכוף ומורכב יותר, מעקב צמוד וליווי אישי של מומחה בתחום.

במרפאת עלמא פרופ' דניאל זיידמן וד"ר ישראל הנדלר הם המומחים להריון בסיכון גבוה וילוו אותך לאורך כל הדרך. פרופ' דניאל זיידמן מנהל המרפאה ורופא בכיר להפריה חוץ גופית בבית החולים שיבא. וד"ר ישראל הנדלר סגן מנהל אגף נשים ויולדות ורופא בכיר במחלקת הריון בסיכון גבוה בתל השומר.

טלפון לפניה ולקביעת תור/ ייעוץ- 03-6093633

סיבוכי הריון

הסיבות לסיבוכי הריון מאד מגוונות:

·      לעתים קרובות הצורך במעקב היריון בסיכון גבוה נובע מסיבות אמהיות.  למשל מחלה של האם, כמו יתר לחץ דם או סוכרת.

·      לפעמים זה נובע מהיסטוריה מילדותית בעייתית, הכוללת לדוגמא לידות מוקדמות, הפלות מאוחרות או סיבוכים שהצריכו בעבר אשפוזים במהלך ההיריון.

·      הבעיה יכולה להתעורר לראשונה במהלך ההיריון הנוכחי, למשל צירים מוקדמים או דימומים חוזרים וסימנים של שלית פתח או היפרדות שליה.

·      גם בעיות בעובר, למשל צמיחה תוך רחמית לא מספקת, יכולים לחייב מעקב תכוף יותר.

·      היריון מרובה עוברים והריונות בגיל אמהי מתקדם גם נחשבים כסיבות למעקב היריון בסיכון גבוה.

,במרפאתנו עומדים לרשותך שני רופאים מומחים למעקב הריון בסיכון גבוה: פרופ׳ דניאל זיידמן וד״ר ישראל הנדלר, סגן מנהל אגף נשים ויולדות בתל השומר ורופא בכיר במרפאה ובמחלקת הריון בסיכון בתל השומר,

חשוב לדעת:  גם היריון בסיכון נמוך עשוי להפוך להיריון בסיכון גבוה, ולכן יש חשיבות בכל מצב לבצע מעקב הריון מסודר.

 מהי רעלת הריון

​רעלת היריון היא תסמונת שעלולה להתפתח החל מהשבוע ה-20. רעלת היריון מתאפיינת בלחץ דם גבוה (מעל 140/90) ובהופעת חלבון בשתן. בהיריון ראשון התופעה שכיחה יותר, וכמו כן אצל נשים עם עבר משפחתי של רעלת היריון, אצל נשים הסובלות מהשמנת יתר, נשים הסובלות ממחלה כלייתית או מלחץ דם גבוה באופן כרוני.

גילוי רעלת היריון נעשה באמצעות מדידת לחץ דם במעקב היריון. חשוב לזכור שלא כל עלייה בלחץ הדם מעידה על רעלת היריון. תופעות נוספות לרעלת היריון הן: נפיחות פתאומית של הידיים ושל הפנים שלא עוברת גם לאחר מנוחה, עלייה פתאומית במשקל (למעלה מחצי ק”ג ליום), כאבי ראש חזקים, טשטוש ראייה, סחרחורת וכאבי בטן עזים.

רעלת היריון – הסיכון

מצב של רעלת היריון חמורה עלול לסכן את האם והעובר. היא פוגעת בתפקוד ובזרימת הדם לשליה ולרחם ועלולה להזיק להתפתחות גדילת העובר ולעיתים אף לגרום למותו. רעלת היריון חמורה יכולה לגרום להתכווצויות, להפרעות בתפקודי הכבד ולעתים נדירות מאוד אף למוות של האם.

 מהי סוכרת הריונית

​סוכרת, שמאבחנים לראשונה בזמן ההיריון, בדרך כלל בחלקו השני, נקראת סוכרת הריונית.  לרוב היא תיעלם לאחר הלידה. הסוכרת פוגעת ביכולת של הגוף להשתמש בסוכרים ולהפוך אותם למקור אנרגיה, וכך הסוכרים נשארים בדם, לא נספגים בתאים ורמת הסוכר בדם עולה.

הידעת? כ-5% מהנשים בהריון יתגלו כסובלות מסוכרת הריון. כ-7,000 נשים בשנה!

חשוב לדעת: בקרב 40% מכלל הנשים שבגופן מתפתחת סוכרת הריונית, לא יופיעו סימנים מוקדמים. לכן החשיבות הרבה להקפיד ולעשות את בדיקת העמסת הסוכר של ה- 50 גרם בין שבוע 28–24.

איך מטפלים?

נשים בעלות סוכרת הריונית מחויבות לבצע מעקב הריון קפדני הכולל ניטור צמוד של האם והעובר. הדרכה של דיאטנית לתזונה מאוזנת מסייעת בשמירה, וכן מעקב היריון בסיכון גבוה. במקרים של החמרה, תקבל האם זריקות אינסולין כדי לשמור על רמת סוכר תקינה בדם.

 מהי ​אנמיה

אנמיה נגרמת לרוב בשל חוסר ברזל או חומצה פולית, שמתבטא בהמוגלובין נמוך. ההמוגלובין הוא חלבון בתאים האדומים, שדרכן עובר חמצן לרקמות של האם ושל העובר. יש חשיבות גדולה במניעת אנמיה בהריון. העלייה בנפח הדם במהלך ההיריון מכפילה את דרישות הגוף לברזל, ולכן חשוב לקבל תוסף ברזל וחומצה פולית מתום החודש השלישי להיריון.

אולי פספסת משהו:
שתפו אותנו ברשתות -

נשמח לחזור אליכן בהקדם האפשרי

הזינו פרטים מלאים

ממש עלו לאחרונה...

Baby4u

מאמרים באותו נושא -

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לחזור אליכן בהקדם האפשרי

פצח צ'אט
1
צריך עזרה?💬
היי 👋
איך אפשר לעזור?