הכיני את גופך… להיריון

להיות בהריון זו משימה מאתגרת או התקופה המרגשת בחייך? גם וגם!

תכנון כניסה להיריון חשוב ויכול לסייע בהגדלת הסיכויים שלך לשאת הריון בריא וללדת תינוק בריא. חשוב לזכור שהיריון לא מתחיל ברגע ההתעברות, כדאי להתחיל להתכונן לקראתו כבר 

אז כתבנו כמה טיפים שיעזרו לך…כמו למשל מה מומלץ לאכול, האם צריך לשמור על דיאטה, וממה כדאי להימנע כדי לא לפגוע בגופך ובעובר העתידי שלך

רופא הנשים שלך. 

הוא הכתבות הראשונה אליו תגיעי לפגישה לקראת ההריון המיוחל: הרופא יתן לך ייעוץ והדרכה לגבי השלב הבא. מתחילים מבדיקות הכלליות, בחינה של ההיסטוריה הרפואית של בני הזוג וכמובן בודקים את מצבך הבריאותי.
במידה ואת סובלת ממחלות כרוניות כמו אסתמה, סוכרת או לחץ דם גבוה הוא ינחה אותך ויוודא שאת מוכנה ומאוזנת לקראת ההריון.

2. הכל נשאר במשפחה – בדיקות גנטיות

חשוב שתדעו: בדיקות גנטיות הן האמצעי הפשוט ביותר שבו בני זוג יכולים לנקוט על מנת להבטיח לידת תינוק בריא, כדאי להתייעץ עם רופא מומחה ביעוץ גנטי.

במרפאת עלמא אנו מציעים בשיתוף עם חברת igentify לביצוע בדיקה גנטית מולקולרית מתקדמת מסוגה בשם   ™FamilyFirst הבודקת נשאות של ההורים לכ -850 מוטציות ושינויים גנטיים האופייניים לאוכלוסייה הישראלית על כל גווניה. ליקויים אלה שמשמעותם ידועה ומוגדרת מחוללים כ 260 מחלות ותסמונות משמעותיות.

הבדיקה מכסה את רשימת המחלות המומלצות ע”י משרד הבריאות ואיגוד הגנטיקאים הישראלי.

 לפרטים נוספים ויעוץ אישי תוכלי לפנות בעלמא לד״ר חגית שני המתמחה בייעוץ גנטי פרנטלי

3. חומצה פולית

מומלץ להתחיל ליטול כבר 3 חודשים לפני כניסתך להיריון, תוסף תזונה של ויטמין חומצה פולית במינון של 400 מיקרוגרם ביום. אותה ממשיכים לקחת גם במהלך ההיריון עצמו. חומצה פולית חשיבותה בשל היכולת שלה להפחית משמעותית את הסיכוי למומים מולדים בעובר.

4. סיגריות אלכוהול – ביג נו נו

מחקרים מראים שעישון הוא אחד הגורמים להפלות, ללידת פג או תינוק במשקל נמוך. במחקרים אחרים מצאו שעישון פוגע בפוריות האישה ומשפיע גם על ספירת הזרע של הגבר.

5. תגידי כן לסידן וקטניות!

מחקרים מראים שיש קשר בין תזונה בריאה ופוריות גם בקרב גברים וגם בקרב נשים. תזונה בריאה טרם כניסתך להיריון מסייעת לסביבה אופטימלית להתפתחות העובר בגופך ומפחיתה את האפשרות למומים מולדים.

ההמלצה היא לגוון את סוגי המזון שאת צורכת, להקפיד על אכילת ירקות ופירות, דגנים מלאים וקטניות – וכן על מזונות המכילים שיעור גבוה של סידן, כגון טחינה ומוצרי חלב.  במקרים רבים מומלץ להיוועץ עם דיאטנית מוסמכת ולקבל ממנה תפריט והנחיות מותאמות באופן אישי.

6. פעילות גופנית

תמיד מומלץ להיות בכושר, אולם מי שמנסה להיכנס להיריון כדאי שתמשיך באותה פעילות גם במהלך ההיריון. פעילות פיזית קבועה ומובנית, המחזקת את הגוף לקראת ההיריון וכוללת לפחות 30 דקות של פעילות מתונה כגון הליכה, רכיבה על אופניים ולפעמים גם אימון  כוח, מספר ימים בשבוע. לשיפור הגמישות, מומלץ לנסות לשלב גם מתיחות או יוגה שבמהלך ההיריון לרוב מומלצת ומסייעת בהכנה של הגוף לקראת הלידה.

7. ביקור אצל רופא שיניים

לחלק מהנשים תיווצר במהלך ההיריון כתוצאה מהשינויים ההורמונליים רגישות יתר למחלות חניכיים. כמו כן, רמות גבוהות יותר של פרוגסטרון ואסטרוגן  גורמים לעיתים לחניכיים להגיב בצורה שונה לחיידקי הפה, ואיתם נפיחות, אודם ואפילו רגישות בחניכיים, שמתבטאת בדימום בזמן צחצוח.

לרוב מי שטיפלה בשיניה לפני שנכנסה להריון, סיכויה קטנים משמעותית לרגישות בחניכיים במהלך ההיריון. מומלץ ללכת לרופא השיניים והשיננית, חצי שנה לפני ההריון.

8. היגיינה ומזון– ממה להימנע

גם בתקופת ההריון וגם לפני, חשוב להקטין את הסיכוי ללקות בזיהומים: הימנעי ממזון לא מפוסטר כמו מוצרי חלב ספציפיים, ביצים, בשר, עוף או דגים נאים (לא מבושלים). במזון שכזה יכולים להימצא חיידקים מזיקים שעלולים לגרום למחלות שונות.

בנוסף, הקפידי לרחוץ ירקות ופירות ואם יש לך חתול, תני למישהו אחר לטפל בצואת החתול, או לפחות הקפידו להחליף בכל יום את החול בארגז שלו, שימי כפפות ושטפי היטב ידיים.

9. רוגע ושלווה

עצה כללית שלא עולה כסף…כדאי לנסות להפיג מתחים בכל דרך שתבחרי, נסי לעשות  פעילויות המשרות שלווה והרפיה, כמו יוגה, מדיטציה, טאי צ׳י או שחיה או כל פעולה שתרגום להימנע ממתחים פיזיים, רגשיים, מנטליים ורוחניים.

לסיכום במהלך ההיריון גופך יעבור אי אלו שינויים קיצוניים, ולכן מומלץ מאוד להיערך ולהכין את גופך ואת נפשך עד כמה שניתן לפני, לשלב הבא…

אולי פספסת משהו:
שתפו אותנו ברשתות -

נשמח לחזור אליכן בהקדם האפשרי

הזינו פרטים מלאים

ממש עלו לאחרונה...

Baby4u

מאמרים באותו נושא -

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נשמח לחזור אליכן בהקדם האפשרי

פצח צ'אט
1
צריך עזרה?💬
היי 👋
איך אפשר לעזור?